Saturday, April 4, 2009

Masihkah kau ingat?

Ha...mesti korang hairan kan?....naper ler aku wat tajuk mcm tu....
act...masa kt sek dulu...pernah ker korang jd mc/wat presentation?....klu dkt U mmg sokmo ada kan?...

aku teringat ms sek men dlu...dulu aku ni prefect...setiap minggu prefect kna gilir2 jd mc...ada 1 hari tu aku kna jd mc...wah..berpeluh ketiak aku...mcmana ni...klu suara aku kuat sikit mmg terketar-ketar le suara aku..(biasa ler suara serak2 basah mcm penyanyi ella & klu dok dlm bilik ada aircond pun mmg jd mcm tu sbb aku berdarah sejuk..hik)..tp nsib baik ler ada mic......

kt blkg stage..dh berbuih aku practice ngan bestfriend..kak chik...
ms mula2 tu mmg ketar le sikit tp lps tu ok....tp aku heran gak naper ler ada yg senyum sumbing..gelak2 ckit kt aku ni hingga ler habis assembly kt dewan....

emm...lps tu bru ler aku tau naper.....twin aku bgtau ada ka patut, ms kt rostrum tu aku xturunkan mic tu...jd aku ckp mendongak kepala kt atas...bknnya tgk kedepan....ni kes malas nk turunkan mic lps cikgu2 berucap....malas punya pasal pakai hentam jer mic yg tinggi tu...almaklum ler...cikgu2 kan tinggi2...aku jer yg rendah..memalukan btol..smpai ke hari ni aku ingat...

w/pun benda tu dah jd reminder kt aku..tp ms kt maktab ni...aku tukar style lak...present menunduk plak....ntah ler....bkn malu tp maybe xwat preparation kt sini...time present jer nak baca...emm...tgk ler style msing2 kt bawah ni yep...


gmbr ni bkn group present aku tp diorg group lain..1st group present...sedondong gitu...kelas ni wat waktu mlm...lecturer ambik markah...ada yg pakai formal..yg lelaki ada yg pakai tie lg...smart tol...baju kurung...tp aku & the gang santai jer..t shirt & sluar trek... nway...gmbr kt atas tu, group aboh & adek baru nk present...sedondong gitu...
ni goup aku yg sempoi present...aku start..tp tgk ler ..tunduk jer baca teks..hi..hi..

mcm2 gaya slps/tgh tunggu nk present...ada yg tumpang baca teks..ada tgk slaid...aku pun sama.......

mok ni tgh present....yg lain..ai...buat2 kusyuk baca teks le tu...

malunya dia...xtgk doh depan.. tp yg penting dapt present smpai abis...lps tu baru lega...


next nk cite pslwat eksperimen kt kelas...biasa ler..kami ni minor science...so kna ler ada presentation psl eksperiment.....mcm2 gaya bahasa ada...speaking london...ms ni lecturer xde...dia srh kami wat eksperiment sendiri....xbestnya science sbb kna ngajar dlm bhs omputeh...hu..hu..


nik & nisa..seriusnya muka..

ni wat eksperiment berkaitan ngan kuasa baterry...mcm biasa possing lg...


dengan bangganya k an tunjuk...eksperiment success...yeh...yeh...

ni group bdk lelaki...panggil cikgu kt depan srh g blkg tp cikgu xlayan..hi..hi..

tp kan lps aku blajar blk mcm ni...kna present/ngajar kt depan...baru aku rasai semua perasaan cikgu2 nih...yelah..klu murid2 xbg perhatian ms kita ngajar(pernah wat le ni)...maunya xnaik angin cikgu.....lg pening apbl kejap murid A panggil...kejap murid B panggil...letih cikgu nk layan...sebab tu masing2 kna sabar aje ler...kna ada strategi nk ngajar....dok gitu cikgu-cikgi...?